خودروی میتسوبیشی ارزان ترین محصول در ایران را معرفی میکند در این مقاله نگاهی دقیق تر به نسخههاچ بک Mirage خواهیم داشت و این خودرو را با سایر مدلهای کامپکت در بازار ایران مقایسه خواهیم کرد.
دو گروه از مردم علاقه مند هستند و مرتباً اتومبیلهای کوچک شهری یا به اصطلاح مینیهاچ بک خریداری میکنند. گروه اول متشکل از زنانی است که در گذشته به دلیل کوچک بودن بدن و آزادی حرکت ، از محصولاتی مانند دوو ماتیز و کیا پیکانتو استفاده میکردند. از طرف دیگر بسیاری از رانندگان وجود دارند که ازهاچ بکهای کوچک به عنوان خودروی دوم در کنار شاسی یا سایر مدلهای بزرگ و مجلل استفاده میکنند. مزیت استفاده از مینیهاچ بک در بازارهای جهانی علاوه بر قیمت نسبتاً پایین آن ، هزینه کمتری برای نگهداری و مصرف بهینه سوخت است ، در حالی که رانندگی و پارکینگ در مناطق شهری ساده است. بنابراین به محصولات یکهاچ بک کلاس کوچک ، اتومبیلهای شهری یا مدلهای اقتصادی نیز اشاره شده است.
میتسوبیشی موتورز حدود یک قرن پیش تاسیس شد. قبل از اینکه تولید کننده خودرو شوید ، این گروه صنعتی به عنوان غول کشتی سازی ژاپن شناخته میشدند ، اما با ظهور اولین اتومبیل بنزینی تجاری در سال 1917 ، به اولین تولید کننده اتومبیل صنعتی ژاپن تبدیل شد. میتسوبیشی تا دهه 1980 یعنی زمانی که به یکی از سودآورترین مارکهای اتومبیل در جهان تبدیل شد ، به رشد خود ادامه داد ، اما با ظهور دهه 1990 ، شاهد کاهش فروش و کمبود سرمایه بود. قدیمیترین خودروساز ژاپنی در اواخر قرن گذشته رکود اقتصادی را تجربه کرد و سرانجام مجبور شد تمام خطوط تولید خود را در خارج از کشور بفروشد. نیسان را میتوان ناجی میتسوبیشی دانست ، زیرا 34 درصد از این برند را برای نجات لنسر و پاجرو از ورشکستگی خریداری کرد. آنها با نمایی فراتر از مدلهای قبلی ارائه شده اند. این نشانه سرمایه گذاری خوب و مدیریت عالی گروه رنو-نیسان به رهبری میتسوبیشی است.
در گذشته خودروهای میتسوبیشی در محدوده قیمتی مقرون به صرفه قرار داشتند و آنها را تقریباً برای همه در دنیای متوسط درآمد مقرون به صرفه میکردند. با این حال ، به نظر میرسد حضور محصولات کوچک و کم مصرف در سبد قدیمیترین تولید کننده خودرو ژاپن ثابت باشد. اگرچه نام Mirage برای مشتریان ایرانی به خوبی شناخته نشده است ، اما از سال 1978 در خط تولید میتسوبیشی استفاده شده است. میراژ نسل اول که در بسیاری از نقاط جهان با عنوان کلت گالانت شناخته میشد ، در گذشته با لنسر ارتباط بسیاری داشت و به تعبیری نسخه ارزان تر و کوچکتر لنسر بود. با گذشت سالها و محبوبیت افسانههای لنسر در بازار جهانی ، میراسوبیشی میراژ به فراموشی سپرده شده است و فقط در بعضی از کشورها نام دیگری برای لنسر بود.
از سال 2012 به لطف سرمایه گذاری میتسوبیشی در محصولات جدید ، میراژ به عنوان یک خودروی مستقل معرفی شد و یک سال بعد ، به همراه مدلهاچ بک ، با نسخه سدان وارد بازار آمریکا شد. آخرین نمونه از میراژ که در ایران نیز وجود دارد ، چهرههای جدیدتر و متناسب تری را ارائه میدهد که در سال 2015 در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس ارائه شد. علاوه بر بدنههای پنج درب و بدنههای سدان ، این خودرو در سری GT نیز موجود است ، اما در ایران را فقط با گزینههای سری استاندارد میتوانید به عنوانهاچ بک خریداری کنید.
بازدید : 1368
پنجشنبه 7 خرداد 1399 زمان : 0:24