نسل جدید سدان
BMW
M5برای اولین بار مجهز به پیشرانه تمام چرخ است که ظاهرا بهترین تغییر برای توسعه 600 اسب بخار آن است.
با وجود موتور هشت سیلندر V شکل با 600 اسب بخار ، جالبترین ویژگی نسل جدید
BMW M5بعید به نظر میرسد که سیستم ایکس درایو و دو دیفرانسیل باشد. با فعال کردن حالت رانندگی 4WD اسپرت در تنظیمات M-دینامیک ، سیستم دیفرانسیل دوگانه M5 در گوشهها مانند اتومبیل در محور عقب میچرخد و سپس با گرفتن شدید در جاده حرکت میکند.
M5 و چهارچرخ؛ بهترین لینک ممکن
عملکرد سیستم دیفرانسیل دوگانه M5 نه تنها برای یک سدان بزرگ بلکه برای اتومبیلهای
بی ام و با کد Mمناسب است. ما باید صادق باشیم؛ همه ما آماده هستیم تا کمیسرعت نشان دهیم تا انحراف عقب خودرو را نشان دهیم. اگر کسانی وجود داشته باشند که حالت رانندگی تمام چرخ ورزشی نداشته باشند ، تیم مهندسی بی ام و همچنین میزان تاخیر مستقل و سنتی در محور M را مورد بررسی قرار داده اند. تنوع حالتهای رانندگی در یک ماشین پیچیده ممکن است خوشایند رانندگان و دنیای خودرو نباشد ، اما در بسیاری از مناطق پتانسیل توسعه ماشین در حال رونق است. به طور کلی ، تنظیمات انتقال نیرو در M5 در سه حالت خلاصه میشود: چهار چرخ ، چهار چرخ محور و محور عقب.
در حالت چهارچرخ محرک ، توزیع نیرو در هر چهار چرخ اتفاق میافتد و حتی در صورت لزوم ، تمام گشتاور به محور جلو منتقل میشود. در حالت اسپرت ، گیربکس بیشتر به سمت محور عقب متمایل است و در حالت محور عقب ، تمام نیرو به دو چرخ عقب منتقل میشود. برای نشان دادن و مقایسه عملکرد M5 در هر دو حالت چهار چرخ و محور عقب ، مت واتسون و همکارش از وب سایت کاروو یک چاله 400 متری را انجام میدهند. واتسون از محور عقب تغذیه میکند ، که در آزمایش از 6.8 ثانیه از 0 تا 100 مایل در ساعت و 14.4 ثانیه در آزمایش با 400 متر طول میکشد.این نشان میدهد که ارزش بالای سیستم محرک همه چرخ است.
قدرت و جعبه فنی عالی
M5 جدید انتخاب خوبی برای ادامه میراث محصولات B-بی ام و بدون قابلیتهای فنی جالب نیست. بنابراین ، گروه مهندسی شرکت آلمانی M با نصب یک موتور 4.4 لیتری V8 با 600 اسب بخار ، عضو جدیدی از خانواده M را به روز کرد. و گشتاور 750 نیوتن متر M5 جدید به همراه سوپراسپرتهایی مانند محصولات مک لارن ، در 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت شتاب مییابد. بخشی از این شتاب اول قابل توجه توسط سیستم ایکس درایو بی ام و امکان پذیر است و راننده نیازی به انجام سریع این عمل غیرمعمول ندارد.
سیستم ایکس درایو علاوه بر گیربکس اتوماتیک هشت سرعته M8 ، عملکرد بی سابقهای را ارائه میدهد. در هر حالت رانندگی ، M5 آماده پذیرش سریع دستورات و تغییر دندهها است. جعبه دنده دستی دارای قابلیت جابجایی و سرعت بالایی است. سیستم کلاچ دوگانه M5 بدون شک یکی از بهترینهای این خودرو است.
امتحان رانندگی؛ متمدن و عصیان
براساس سری F90 سری F90 ، M5 را میتوان یک سدان لوکس و قدرتمند نامید؛ در سرعتهای بالا و سرعت پایین موتور ، M5 کاملاً متمدن است و سر و صدای کشش و کابینها حداقل است. اما وقتی سرعت موتور افزایش مییابد و سیستم اگزوز به طور جدی فعال میشود ، صدای دلپذیر حرکت V8 به راننده و مسافران یادآوری میکند که این سدان بزرگ کار نمیکند.
در جادههای خشن و حتی در شرایط ورزشی ، M5 سواری راحت و با کیفیت ارائه میدهد. از طرف دیگر ، در سرعتهای بالا و در مسیر پیست ، مسابقه M5 تمام کنترل و دقت فرمان و سیم پیچها را نشان میدهد. فراموش نکنیم که M5 یک سدان بزرگ ، مجلل و سنگین است (وزن آن بیش از 1.9 تن است) اما در خمهای تیز 180 درجه ویژگیهای بسیار جالبی را ارائه میدهد.
M5 وظیفه متوقف کردن کیس بزرگ بی ام و M5 و همچنین دیسکهای اضافی کربن و سرامیک را بر عهده دارد. البته ترمزهای استاندارد M5 هنگام آزمایش برای ترمز اضطراری و در جادههای خشن نتایج خوبی نشان دادند. شاید تنها چیزی که از سرعت بالایی ناامید میشود ، سیستم فرمان الکترونیکی M5 باشد. اگرچه این سیستم شامل تنظیم ویژه تیم مهندسی گروه B-بی ام و M است ، اما هیچ حساسیتی یا ارتباطی بین راننده ، فرمان و جاده وجود ندارد و همه چیز را در پشت صحنه بدون نشان دادن انجام میدهد. به طور کلی ، سیستم فرمان الکترونیکی هنوز بی حس است و ارتباط لازم بین لاستیک جاده و راننده را فراهم نمیکند.
طراحی داخلی و داخلی؛ لوکس ، مدرن و پیشرفته
در غیر این صورت ، M5 یک آپدیت عالی از سری بی ام و 5 است. طراحی داخلی و داخلی M5 بسیار راحت و جادار است؛ راحتی کابین حتی با صندلیهای اسپرت ، رانندگی با سرعت بالا و قدرت مانور کافی نیز حفظ میشود. راننده از دید عالی برخوردار است و به لطف دوربینها و سنسورهای مختلف ، حرکت بین خطوط و ترافیک و پارکینگ در M5 خسته کننده نیست.
فضای داخلی دارای صندلیهای اسپرت و راحت M ، درزهای قرمز و آبی ، M-اینسیگنا در فضاهای مختلف داخلی ، کنسول وسط و برش فیبر کربن در پنل ، دکمههای قرمز برای صرفه جویی در تنظیمات رانندگی سفارشی در نزدیکی فرمان و دکمههای مختلف برای تعلیق و تنظیم فرمان. بودن.
نسل جدید بی ام و M5 از اسباب بازیها و ویژگیهای زیادی استفاده میکند که هرکدام به یک مقاله دقیق و مستقل نیاز دارند. شاید جالب ترین ویژگیهای M5 را در نسخه نرم افزاری آی درایو 6 خلاصه کنید که از طریق یک نمایشگر مرکزی بزرگ زیبا با زمان پاسخ سریع ، شارژ بی سیم ، صفحه نمایش بزرگ و صفحه لمسی خاموش و همچنین گزینههایی مانند سیستم پارکینگ خارجی در دسترس است.
حافظه M5: سری 5+ قدرت بیشتر و عملکرد بهتر
M5 در مقایسه با 5 سری بی ام و دچار تغییرات اساسی در بدن شده است. درب درپوش با تعداد زیادی خط تزئین شده است که شما را از قدرت بیشتری در زیر یاد میکند. طراحی سپر جلو دارای دریچههای هوای بزرگ است. روشنایی فعال LED و چرخهای 21 اینچی در M5 استاندارد هستند و ترمزهای کربن و سرامیک به عنوان گزینهای در دسترس هستند. مادربردهای برجسته M5 به دلیل چرخهای بزرگتر در مقایسه با سری 5 است. سقف M5 از الیاف کربن ساخته شده است که باعث میشود مرکز ثقل در جاده پایین تر و پایدار باشد. گلایدرهای برجسته و عضلانی ، یک اسپویلر کوچک ، چهار توربوشارژر و یک دیفیوزر بزرگ در پشت ایستاده اند.
احتمالاً رقیب اصلی مرسدس M5 AMG E63 S. است. مت واتسون 3.2 ثانیه تست را از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت و 11.2 ثانیه در تست سرعت 400 متر بر روی مرسدس ثبت کرد. برای مقایسه دو سدان ، واتسون پشت فرمان M5 میشود ، سیستم کنترل پایداری خود را غیرفعال میکند و از سیستم کنترل صندوق عقب برای آزاد کردن چرخ از M5 استفاده میکند. M5 در تست سرعت صفر تا 100 را ثبت میکند ، زمان آن 3.1 ثانیه و در سرعت تست 400 متر زمان 11.1 است که سریع تر از مرسدس است.
نسخه قبلی M5 جاهر با قدرت مشابه ، زمان آزمایش 12.6 ثانیه را در یک تست سرعت 400 متر ثبت کرد اما چه چیزی باعث میشود نسل جدید M5 بسیار عالی باشد؟ دلیل اصلی افزایش سرعت و شتاب اولیه بالاتر همه چرخها است ، در حالی که مرسدس AMG E63 S از موتور 4 لیتری V8 با قدرت 610 اسب بخار استفاده میکند. و 850 نیوتن متر گشتاور ، که بیشتر از M5 است.
همانطور که انتظار میرود بستههای خدمات افزایشی یا سخت افزاری پیشرفته با قیمتی بالا در دسترس هستند. در بهار سال 2018 ، BMW M5 103،599 دلار قیمت خواهد داشت که حدود 8000 دلار بیشتر از نسخه استاندارد نسل فعلی M5 است. رقبای M5 مانند مرسدس AMG E63S یا کادیلاک CTS-V هر دو لوکس هستند و به ترتیب با 104 هزار و 400 دلار و حدود 90 هزار دلار عملکرد عالی دارند از جمله آئودی RS7 و پورشه پانامرا. این محدوده قیمت گنجانده شده است.